Als je een vaatwasser in een keukenkastje wil doen, moet je dan een vrijstaande of een onderbouw nemen?

Ik begrijp het verschil tussen deze 2 niet echt.
En moet je de plint doorzagen, of kan hij er overheen worden gezet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Vrijstaand
De vrijstaande afwasmachine is vaak geschikt om onder een standaard werkblad van 60 cm geplaatst te worden. U kunt een losse vaatwasmachine direct plaatsen en aansluiten op een kraan, waterafvoer en een geaarde elektriciteitsaansluiting.

Inbouw
Bij een inbouw vaatwasmachine, heeft u keuze uit drie opties:
Een vaatwasser met een decorlijst. Hiermee hoeft de plint van het aanrecht niet doorbroken te worden.

Een half-geïntegreerde vaatwasser is minder opvallend dan die met een decorlijst. De deur is aangepast aan de rest van de keuken, maar de bediening zit zichtbaar aan de buitenkant.

Ten slotte is er nog de volledig geïntegreerde afwasmachine, waarbij de deur –zoals de naam het al voorspelt- volledig is aangepast aan het keukenmeubel. De bediening zit bij dit type dan ook aan de binnenkant van de deur.

Onderbouw
Deze wordt onder het aanrecht geplaatst. Het verschil tussen een onderbouw en inbouw vaatwasmachine, is dat op de onderbouw vaatwasser een andere deur zit. Ook bij een onderbouw vaatwasser kunt u voor een decorlijst kiezen.
Bij dit type is de handgreep op de deur meestal afwijkend en zit de bediening aan de buitenkant. Verder kan de deur nog hetzelfde paneel hebben als uw keukenmeubel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een inbouwvaatwasser is aan de zijkant niet afgewerkt. Hij komt tussen de kastjes te staan. De plint moet bij de vaatwasser gedeeltelijk in gezaagd worden. Een uitsparing dus. Anders gaat de deur niet open.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je een inbouw nemen.