Hoe krijg ik vastzittende inbussen los uit ijzer?

Ik zit met een ijzeren stapelbed wat ik uit elkaar wil halen. De twee uiteindes van het bed zitten aan elkaar vast met een ijzeren draagdeel waarin de bodems worden gehangen. Echter zitten de inbusschroeven zo muurvast dat ik ze niet loskrijg met een inbussleutel. Ik heb al van alles geprobeerd, van losdraaien met een tang tot het verlengen van de inbussleutel voor meer grip maar niets helpt. Uiteindelijk ben ik begonnen met het uitboren van de inbusschroeven en heb ik er een volledig uitgeboord maar hij blijft net zo vastzitten als dat hij zat. Heeft er iemand tips om ze los te krijgen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kruipolie, het liefste een uit de schuur van opa, want vroeger zaten er dingen in die nu niet meer toegestaan zijn, wel schadelijk, maar voor één keer niet erg. Geef het even de tijd, eventueel de volgende dag nog een beetje erbij. (wd40 is geen echte kruipolie, werkt soms wel) Een slagschroevendraaier. Paar keer met een hamer erop slaan.

Antwoorden (1)

Door het in te spuiten met WD-40 spray.