Hou verwijder ik teer , bitumen , van mijn bakstenen muur?

Met de hoge drukspuit is het me niet gelukt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
35.3K

Het beste antwoord

er is 1 iets wat echt heel erg helpt dat is diesel niet goed voor het milieu maar als je wat in een plantenspuit doet en je spuit het op je muur dan spoelt het er zo van af. Diesel lost bitumen teer en al die bende op. Als je het er op heb gespoten en druipt eraf pak je de hogedruk reiniger en je spuit het er zo van af. Chauffeurs van asfalt wagens maakte hun auto ook schoon met diesel om al dat teer eraf te halen tegenwoordig mag dat niet meer ivm het milieu. Maar bij jou gaat het om klein stukje dus een beetje diesel kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

AWM
14 jaar geleden
Een tip uit de categorie 'baat het niet dan schaadt het ook niet'

Een oud huismiddel om teervlekken te verwijderen is boter:
Wrijf de donkere, taaie massa eerst in met boter. Net als bij hars wordt de vlek daardoor gebonden, zodat de ergste sporen na het inweken al voorzichtig kunnen worden verwijderd. Behandel de vlek vervolgens met wat alcohol of terpentijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met doeken gedrenkt in terpentijn en wrijven , wrijven en wrijven of ook het produkt dat gebruikt wordt om nagellak te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad een vluchtig middel zoals terpentine maar dit laat weleens witte vlekken achter, ik heb het recentelijk met lampolie gedaan. werkte prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is maar 1 manier de muur laten zandstralen. Het is wel niet goedkoop, maar je krijgt een prachtig resultaat.
Ga naar www.agzgevelreineging.nl en kijk hoe het werkt.

Toegevoegd na 23 uur:
Sorry het I mailadres niet goed weergegeven.
het moet zijn www.agz.-gevelreineging.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Benzine. (Kijk uit het is een brandbaar goedje)