Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hou verwijder ik teer , bitumen , van mijn bakstenen muur?

Met de hoge drukspuit is het me niet gelukt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
35.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

er is 1 iets wat echt heel erg helpt dat is diesel niet goed voor het milieu maar als je wat in een plantenspuit doet en je spuit het op je muur dan spoelt het er zo van af. Diesel lost bitumen teer en al die bende op. Als je het er op heb gespoten en druipt eraf pak je de hogedruk reiniger en je spuit het er zo van af. Chauffeurs van asfalt wagens maakte hun auto ook schoon met diesel om al dat teer eraf te halen tegenwoordig mag dat niet meer ivm het milieu. Maar bij jou gaat het om klein stukje dus een beetje diesel kan geen kwaad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

AWM
14 jaar geleden
Een tip uit de categorie 'baat het niet dan schaadt het ook niet'

Een oud huismiddel om teervlekken te verwijderen is boter:
Wrijf de donkere, taaie massa eerst in met boter. Net als bij hars wordt de vlek daardoor gebonden, zodat de ergste sporen na het inweken al voorzichtig kunnen worden verwijderd. Behandel de vlek vervolgens met wat alcohol of terpentijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met doeken gedrenkt in terpentijn en wrijven , wrijven en wrijven of ook het produkt dat gebruikt wordt om nagellak te verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad een vluchtig middel zoals terpentine maar dit laat weleens witte vlekken achter, ik heb het recentelijk met lampolie gedaan. werkte prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is maar 1 manier de muur laten zandstralen. Het is wel niet goedkoop, maar je krijgt een prachtig resultaat.
Ga naar www.agzgevelreineging.nl en kijk hoe het werkt.

Toegevoegd na 23 uur:
Sorry het I mailadres niet goed weergegeven.
het moet zijn www.agz.-gevelreineging.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Benzine. (Kijk uit het is een brandbaar goedje)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding