Welke speciale scharnieren kan ik gebruiken om dit probleem op te lossen?

Ik heb voor mijn bakfiets uit aluminium een bak gemaakt en een bijpasswnd deksel, maar ik kom er maar niet uit hoe ik een scharnier erop monteer en welke scharnieren ik het beste kan gebruiken. Ik dacht dat het een fluitje van een cent zou worden maar het lukt niet omdat teveel opening tussen deksel en bak overhou. Ook al zou ik die opening opvullen met iets als rubberstroken, dan nog gaat het niet zomaar omdat ik dan het deksel niet meer kan openen...
Iemand een tip alsjeblief?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Bordensteker
7 jaar geleden
Ik verwacht sowieso al problemen met het degelijk bevestigen van de scharnieren aan de bak. Daar zal al gauw een versteviging voor nodig zijn. Dus dat komt nog bovenop het goed passend laten afsluiten van het deksel op de bakrand. Het soort rand aan de bak en het doel van een nauwkeurige passing is ook nog niet duidelijk.
Hoe groot is de bak bijvoorbeeld. Ik vermoed dat de vraag pas duidelijker kan worden door het online plaatsen van afbeeldingen, eventueel ergens online met een link hier op GV, want aan de maximaal twee afbeeldingen hier heb je wellicht niet genoeg.
Ivana
7 jaar geleden
Pianoscharnier en een ketting of uitzethaak tegen het doorslaan of omslaan van het deksel

Antwoorden (2)

Gewone standaard scharnieren van de bouwmarkt. Ze moeten dat wel buitenwerks geplaatst worden, met de scharnier-pen naar buiten. Dus deksel dicht, scharnier aan deksel en zijwand bevestigen en de deksel kan open en dicht en sluit als zonder scharnieren.
jc54
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus ik heb dat volgens jou niet geprobeerd?
Pianoscharnieren over de hele lengte van de deksel.
Afhankelijk van de dikte en stevigheid van bak en deksel kun je er een extra latje tegen zetten. Maar ik neem aan dat je de randen al hebt verstevigd. In een houten latje hebben schroefjes wellicht genoeg houvast. Anders zul je met kleine boutjes moeten werken of de boel met popnagels aan elkaar zetten.
Inekez1
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
zonder schets of foto kun je niet zomaar een antwoord geven