Wat is de beste indeling voor de badkamer in huis?

Ik kan kiezen om in een oud smal huis een grote badkamer aan te leggen maar dan moet je door die badkamer heen om de tweede slaapkamer te bereiken. Of ik leg een smalle badkamer aan met douche en badmeubel maar dan is de tweede slaapkamer onafhankelijk bereikbaar.

Toegevoegd na 28 minuten:
Eigenlijk ben ik benieuwd wat voor de taxatiewaarde het beste is..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (10)

Optie 2, 1 klinkt zeer onhandig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat hangt er helemaal vanaf wat voor jou prioriteit heeft.
moet je vaak in die slaapkamer zijn, en kan het dan storend zijn dat je door de badkamer moet?
besteed je veel tijd in de badkamer, neem je vaak een uitgebreid bad?
het hangt van je persoonlijke omstandigheden af.
ikzelf ben een badderaar, en zou kiezen voor de grote badkamer.
13 jaar geleden
Ligt er een beetje aan. Als je samen met je partner woont zou ik gewoon voor de grote badkamer gaan. Heb je een puber zoon of dochter of dit gaat gebeuren in de toekomst lijkt het me lastig en zou ik gaan voor de kleine variant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tweede slaapkamer onafhankelijk kunnen bereiken zal denk ik voor een volgende koper met een kind de voorkeur hebben
13 jaar geleden
Misschien kun je van de tweede slaapkamer de badkamer maken en dan van de plaats van de badkamer de tweede slaapkamer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij niet handig om via een badkamer de 2e slaapkamer te moeten gebruiken
Maar misschien kun je het eens aan een makelaar vragen
die weten denk wel waar evt vraag naar is
Vragen kost niets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou voor optie 2 gaan omdat vrij bereikbare kamers handiger zijn en dus ook meer waard bij evt verkoop.
Bij optie 1 kun je wel zeggen 'slaapkamer met eigen badkamer', maar dat gaat alleen op als er nog een badgelegenheid is voor de andere bewoners (dus voor slaapkamer 1, in dit geval).

Het is zeker geen optie om de indeling zo te veranderen dat je zelf kunt bepalen hoe en waar de badkamer komt? Als je toch verbouwt kun je de slaapkamerindeling misschien ook veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Oracle,

Ik denk dat jij alleen het goede antwoord op deze vraag weet.
Het lijkt mij een kwestie van prioriteiten. Wat vind je het belangrijkste. Een huis met een hoge taxatiewaarde(een papiertje) of een huis met meer of minder woongenot?
Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat het ook wat kosten betreft nogal kan schelen. Als ik je vraag zo lees lijkt het erop dat de optie met een kleine badkamer een realtief eenvoudige verbouwing/update is en dat de grote badkamer een ingrijpende verbouwing is.
Heb je in het geval van de ingrijpende verbouwing al eens overwogen om dan de gehele verdieping opnieuw in te delen? Is nog iets drastischer, maar kan uiteindelijk een beter en gewenster reultaat opleveren.
Ik zou eens contact opnemen met een bouwkundig ontwerper of architect die met jou de mogelijkheden kan bespreken en uitschetsen.

Groet en succes,

Robert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Optie 2 is beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou ook maar gaan voor optie 2, of hele verdieping verbouwen en dus andere kamerindeling