Kan een bandschuurmachine ook een verticaal vlak schuren zonder dat de schuurband er af loopt. En wat is goede lichte bandschuurmachine?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Door de snelheid en de spanning op de band kan de schuurband in principe niet van rollen aflopen. Wat een goede bandschuurmachine is, is een persoonlijke smaak en afhankelijk van het werk dat je er mee doet, maar onderstaande link geeft een indicatie.
http://www.vergelijk.nl/schuurmachine/f/type_list/type_list=bandschuurmachine?gclid=CNnMiOarlLgCFY1Z3godE0AAHQ
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De band loopt niet van de rollen van de machine af, omdat de rollen tonvormig zijn, net zoals vroeger de wielen, waarop drijfriemen liepen.
Bedenk, dat een bandschuurmachine veel afneemt en maar een paar minuten mag draaien voordat de band warm loopt. Verder is een bandschuurmachine anders dan onder de hand bijna niet te hanteren.
Voor gewoon schuurwerk is een roterende excenter machine de meest effectieve en veel goedkoper in schuurmateriaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartelijk dank. Hier ga ik mee aan de slag!

Andere antwoorden (1)

Ja, geen probleem. Een goede (of misschien wel de beste) is Festool, bijv. de 75. Niet goedkoop maar een ding voor je leven.

Toegevoegd na 1 minuut:
En neem dan vooral de set, dat is met schuurraam. Daar zul je blij mee zijn.