Waar en hoe hoog kan ik de sifon van de wasmachine het beste plaatsen?

1. Direct onderaan aan/in de lange verticale Pvc afvoerpijp die tegen de muur zit (waarna de sifon doorloopt naar de afvoergoot)?
2. Vlak aan het begin van de afvoergoot (waar de afvoer dus bijna ophoudt)?
3. Ergens in het midden?
En hoe hoog moet de sifon van de grond af staan?

3 jaar geleden
14.8K

Antwoorden (2)

De sifon mag vlak bij de vloer zitten. Belangrijker is om een stuk afvoerbuis boven de sifon te laten uitsteken. Als je een stuk buis van b.v. 50 cm boven de sifon hebt en daar boven in de afvoerslang van de wasmachine steekt heb je meer waterkolom in de afvoer zitten die de pomp van de machine helpt om snel af te voeren.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Zo laag mogelijk en de pijp waar de afvoer slang van de wasmachine in moet minimaal 1 meter maken. Als de machine begint te centrifugeren komt er zo’n druk op dat als je de sifon hoog doet en een korte buis de boel gaat overstromen om dat het water dan niet goed weg wil. Hebben we zelf ondervonden