Bestaan er voor waterleidingen knelkoppelingen die je kan verdraaien?

Zie plaatje. Lichtgrijs is de waterleiding. De twee pijlen geven de knelkoppelingen aan. Nu kun je het stukje waar de kraan aanzite op en neer bewegen zoals aangegeven door de pijlen met het boogje. In de knelkoppelingen zijn kunststof ringen zichtbaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

escape
13 jaar geleden
bij mij weten berstaan er geen knelkoppelingen die kunnen draaien. wat wel kan is dat de koppelingen niet te strak zijn aangedraaid. Je hebt hier te maken met een conische afsluit ring (de knelring) als die gewoon afdicht dan kan het nog wel eens zijn dat de leiding gewoon kan draaien. als u dit wilt voorkomen dan kan u gewoon de knelwartels wat strakker aandraaien.

Het makkelijkste gaat dit meet een steek sleutel of verstelbaremoersleutel (bahco)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, zover mij bekend bestaat dit niet. Beter lijkt mij de kraan in de hoogste stand te zetten en aan de kraan een slang met slangtule te monteren.