Plakspiegel van de wand verwijderen?

Op mijn toilet hangt een plakspiegel aan de muur. (Niet op tegels, maar direct op de wand)
Een simpel rond model zonder lijst oid.
Hoe verwijder ik deze zonder de muur te beschadigen?

Toegevoegd na 4 minuten:
Of de spiegel het overleeft is niet zo van belaang, ik wil hem juist van de muur af omdat ik een andere spiegel op wil hangen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
62.4K

Het beste antwoord

trek met een nylon draad erachter langs, de lijmresten kun je verwijderen met lampenolie of babyolie, wel zorgen dat iemand de spiegel opvangt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt het pleisterwerk dan niet mee van de muur af?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je het draad tegen de spiegen trekt niet, anders is de kans klein, de olie lost geen pleisterwerk op, maar moet je wel direct schoonmaken, kan bijv met een sopje met afwasmiddel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt inderdaad het beste zo'n stuk visdraaid, vliegertouw of 'kraaltjesdraad' gebruiken, en dan een beetje zagende bewegingen maken zodat de plakstrips worden doorgezaagd. Pas op dat je niet in je vingers snijdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukt!

Andere antwoorden (5)

Met behulp van een spaan van een lepelrek kunt u de spiegel verwijderen.

Voorzichtig op diverse plaatsen waar de lijm of plakstukken
zitten de spaan er door steken.

(U weet wel zo,n spaan waarmee men pannenkoeken of omeletten omdraait in de koekenpan)

Eerst op zoveel mogelijk plaatsen achter de spiegel steken en niet direct aan de spiegel trekken.

Vernemen wij nog of en hoe het u gelukt is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar natuurlijk!
De spaan heb ik al geprobeerd, maar die is helaas niet lang genoeg om tot het midden van de spiegel te komen.
Een stevige nylon draad of ijzergaren kan inderdaad de oplossing zijn.
Lukt het daar niet mee dan zijn er draadzagen in de handel.
Online kan je die bv hier kopen:
http://www.noodzaken.nl/coghlans-commando-draadzaag-p-649.html
Bij de betere bouwmarkt ook vast wel verkrijgbaar en anders bij een (sport)zaak die survival artikelen verkoopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn plakspiegel heb ik verwijderd, weliswaar van de deur, met een warme fohn.
Langs de randen van de spiegel de warme lucht van de fohn achter de spiegel blazen. De lijm wordt zacht en na een tijdje kan je de spiegel er voorzichtig van af halen. De lijmresten zijn dan eenvoudig te verwijderen met wasbenzine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Neem een aantal wiggen en steek die achter de spiegel, hoe meer hoe beter.
Wacht een tijdje en steek ze er dan steeds iets verder achter.

Dit zou je kunnen combineren met de andere antwoorden.

Wel oppassen:
Als je teveel kracht zet kan de spiegel breken. (zet een veiligheidsbril op)
Op een gegeven moment zal de spiegel eraf vallen. Dat kan ook gebeuren als je het niet verwacht, dus als er anderen (vooral kinderen) daar naar de w.c. gaan dan zou ik dit niet doen.

Toegevoegd na 4 uur:
Als wig kan je knijpers uit elkaar halen (en na gebruik weer in elkaar zetten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf neem ik altijd een stuk synthetisch naaigaren en daarmee 'zaag' ik de spiegel van de muur. zorg dat je ruim voldoende garen neemt en trek het strak, begin bij een hoekje en beweeg met een zagende beweging omlaag.