je kunt het met kruip olie doen dat beit het vuil er uit.als je dat niet bij de hand heb kun je ook coca cola er voor gebuiken giet er een beetje van er over heen en later nog een keer. Herhaal dat 3 of 4 keer.
Dan doe je er een oude doek er om heen zo beschadig je het groom niet en met 2 waterpomptangen maak je het los.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

inspuiten met viakal anti kalk en dan toch proberen los te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch kan je het beste de pakking vervangen én het losse gedeelte weken in schoonmaak azijn. De kans is groot dat je probleem is opgelost
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er ook een plastic zakje met schoonmaakazijn of willekeurig welk ontkalkingsmiddel omheen vastmaken met een elastiekje. Dit een tijdje laten zitten en dan nog eens proberen of je hem los krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het zelfde probleem en alles al geprobeerd ik krijg dat schroefje dat het leertje op zijn plaats houd met geen mogelijkheid los. Ik heb ook met olie gewerkt maar dan hou je een vieze maar je kan het binnen werk vervangen maar dat is, vind ik vrij duur t.o.v. een goedkope nieuwe kraan. Omdat ik over een halfjaartje de badkamer ga veranderen, en daar zit die kraan, heb ik het volgende gedaan ik heb er een rubbertje op geplakt met 10 sec. lijm en het werkte tot mijn grote verbazing. Dus misschien werkt het bij jou ook. Let wel op niet te dik. Proberen kan altijd. succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebruik als je wil absoluut geen viakal of antikal zit namelijk mierenzuur in dit tast namelijk de chroomlaag van de kraan ernstig aan, als je deze niet goed na spoelt.

Mierenzuur is namelijk erg agressief voor metalen.

Een nieuw binnenwerk kopen is een optie als je de kraan langer wilt gebruiken moet je naar de betere sanitair winkel gaan voor de onderdelen even een foto meenemen van je kraan zodat ze kunnen zien welke kraan het is de betere merken zijn onderdelen namelijk vaak nog tot 15 jaar na dat ze product uit productie gaat nog onderdelen van te krijgen

Toegevoegd na 1 minuut:
wat je ook kan doen is om een dopsleutel te gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als eerste is het verstandig om vast te stellen waar de kraan lekt, hot volgende document is te downloaden van onderstaande site.
Daarin staat precies wat u moet vervangen (bij welke lekkage) en hoe.

Klik op het plaatje met de kraan voor het document.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon verhuizen