Waarom tappen illegale wietkwekers (altijd) illegaal stroom af?

Zon kwekerij heeft duidelijk veel stroom nodig maar het is ook vrij duidelijk dat je de aandacht op je vestigt als je zoveel stroom zonder meter verbruikt.
Waarom niet gewoon op de legale manier via het stopcontact? Er zijn toch wel meer redenen om zoveel te verbruiken? (zonnebank, stel wasmachines, paar plasmaschermen)
Dus nogmaals, waarom de aandacht trekken van Eneco?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

omdat het verbruik constant is, er word onafgebroken stroom gebruikt en dat valt op
in een normaal verbruik zie je bv op de dag word er gebruikt en de nacht vaak niet
met een plantage is het dag en nacht ook omdat er gebruik word gemaakt van een afzuig systeem
heel wat jaren geleden werd vaak niet ontdekt dat er een plantage was want toen hadden vele nog die oude meterkasten en die konden worden geblokkeerd met magneten of kaarten en hoefde ze niet af te tappen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ten eerste willen de kwekers natuurlijk de rekening van het grote stroomverbruik ontlopen.

Ten tweede proberen ze juist de aandacht van de energiemaatschappij te ontlopen. Energiemaatschappijen houden natuurlijk bij hoeveel stroom er wordt verbruikt. Bij onverklaarbare toename van het stroomverbruik kan er een seintje worden gegeven aan de politie. Al zou een particulier het hele huis vol hebben staan met electrische apparaten, dan nog is het stroomverbruik van een doorsnee wietkwekerij vele malen groter. Valt dus al snel op.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Als je gewoon stroom van het stopcontact pakt, wordt je verraden door de energie maatschappij. Geven dit recht door aan de politie dat er veel energie gepakt wordt dus komen ze kijken. Nou dan zit er voor die kwekers niets anders op dan aftappen, ze moeten wel. Energie maatschappijen vragen er om besodemieterd te worden.