Wordt Porex hard of blijft het zacht als plastik?

Ik heb het plafond voorgestreken met Porex 2000, maar ben vergeten de fles te schudden. Dit was zo'n 2 weken geleden dus het is wel droog nu. Ik kan het er zo weer aftrekken. Klopt dat?

Toegevoegd na 2 dagen:
Toch interessant dat ik nog niemand gevonden heb die weet of het nou zacht of knalhard had moeten worden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Die porex moet je schudden en afdunnen met drie delen water zodat deze het plafond intrekt.En dat is dus de oorzaak dat je plafond een wolkenzooi is geworden.Als die porex er nu dik bovenop ligt was dan de boel maar af met water en een spons.Dan trekt er waarschijnlijk nog genoeg porex en water het plafond in en kijk dan eens wat die latex er op doet.Waarschijnlijk ben je nu de latex met de nog natte porex (die waarschijnlijk onverdund is geweest)aan het verstrijken geweest.Porex 2000 is hetzelfde product als Flevopol wat de stukadoors gebruiken.Alleen voor voorstrijken voor latex wordt dit 3 ä 4 delen verdund met water.Als je een plafond voorstrijkt met verdunde porex2000 of flevopol moet dit na een halve dag al over te smeren zijn met latex.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik neem aan dat je het niet over gipsplaten hebt gesmeerd want dan zie ik een ramp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, het was een veegvast plafond en Porex was op aanraden van een professionele schilder die een offerte voor buiten kwam maken. Het was onverdund wegens de watervlekken (staat op de verpakking dat dat kan). De porex heeft 3 weken gedroogd. Moet het dan hard of zacht zijn? Weet je dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn 30 jarige `Carrière als verkoper van verfproducten in Haarlem heb ik slechte ervaring met Watergedragen isoleermiddelen die watervlekken (volgens de fabrikant) moeten isoleren.
Mijn advies:::::
Zoals ik al eerder geschreven heb zal je het plafond moeten afwassen om de overtollige laag porex te verwijderen.Zodat je weer de de ondergrond(het plafond) kunt voelen i.p.v de glibberige porex laag daar dit altijd zacht zal blijven.En dan kan je het nogmaals proberen met de latex.Wordt dit alsnog weer een vlekkenzooi (dat zie je meestal al na een paar vierkante meter) zal ik je aanraden na droging een product op terpentine basis te gebruiken i.p.v latex en namelijk alabastine 2 in1 muurverf.Dit is namelijk een synthetische muurverf (of een andere muurverf) op terpentinebasis en is spanningarm en isoleert alle watervlekken.
Je bent eigenlijk verkeerd begonnen daar je dat met veegvast bewerkte plafond had moeten afwassen met véél water en een spons.En dan zoveel mogelijk veegvast op die manier had moeten verwijderen.Daarna er een fixeerlaag tussen zetten (om de restanten veegvast vast te zetten)en meteen daarop na droging een synthetische muurverf.
Het is voor mij ook moeilijk om zonder het gezien te hebben een 100% sluitend advies te kunnen geven,maar volgens jouw geschrift lijkt dit mij de beste oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mmmm, dat plijt niet voor de schilder die het aangeraden heeft. Ik ga het maar proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afwassen gaat niet, ja een kwart m2 in een halve dag. Het advies van de schilder was trouwens wel juist, maar niet compleet.