Is tegeltjesboard brandvrij?

Op een bovenverdieping in een woning is tegeltjesboard aangebracht achter het aanrecht en gascomfort. Is dat brandgevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Materialen als tegelboard zijn vooral brandvertragend.
Als er meer dan vijf cm. tussen de vlam (rand van de pan) en het board zit zal het niet gauw vlamvatten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ha, die Meerjel;

Niets is brandvrij als de temperatuur maar hoog genoeg wordt. Maar er worden wel eisen aan de brandwerendheid van dat soort wandbekledingen gesteld, dus je mag er vanuit gaan dat dat spul toch wel enige tijd vlambestendig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets is brandvrij, ook beton brandt als een tierlier. De enige zinnige vraag is, hoe land is iets brandwerend,