Niet echt; Je kan natuurlijk een kamer hebben waar de verwarming los is van de hoofdverwarming. Maar een echter temperatuur instellen gaat niet: De temp die je instelt bepaald wanneer de pomp van de verwarming warm water rond pompt. Zou je op 2 punten dit instellen, dan kan je niet voorkomen dat het ene punt bepaald wanneer het andere punt verwarmt wordt. Je kan in het vertrek wat het warmste moet blijven / standaard sneller afkoelt je temostaat zetten. En in het andere vertrek een thermostaatkraan op je verwarming, zodat je kan aangeven of er veel of weinig verhit wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ja je kunt de twee thermostaten paralel zetten, maar dan is de temperatuur altijd de waarde van de hoogste... Je kunt niet de temperatuur op de stand zeten elk afzonderlijk... Het blijft maar een temperatuur in de kamer ook met twee thermostaten...

Praktisch is het zeker niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me dat zoiets met thermostaat kranen heel goed is in te regelen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat denk ik ook. Geen idee waar die min vandaan kwam (helaas geen toelichting), van mij een plus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tenk joe..!
Uitgaande van 1 verwarmingssyteem kan je het alleen regelen door de doorvoer van het warme water in te stellen (zij het met een thermostaatkraan, zij het met een vaste kraan). Bij vloerverwarmingen is het niet anders, per ruimte bepaal je de doorstroming en daarmee de temperatuur in die kamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 separate thermostaten zal niet lukken.
Immers zij meten beide een andere themperatuur en zullen dus een sein naar je ketel geven die verschillend is.
Dat zal je ketel niet kunnen handelen.

De andere optie is om per kamer thermostaat kranen te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een warmtebron (c.v.ketel) kan slechts 1 kamerthermostaat. Wel kan je in de andere ruimte's een radiatorthermostaat toepassen. Nadeel is dat de kamerthermostaat hoger moet staan.

Het is ook mogelijk om gebruik te maken van de ketelthermostaat en op ieder radiator thermostaatknoppen. Dan is in ieder ruimte de temparartuur separaat te regelen. De c.v. ketel staat b.v. op 60 graden en blijft het water dan altijd op die temp. houden.