Is dit asbest?

In een oud (1950) bijgebouw zijn er dikke platen op de zolder geplaatst, bovenop de houten vloer. Structuur is vezelachtig maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of er asbest in verwerkt kan zijn. Heeft iemand misschien de kennis of ervaring om aan te geven van welk materiaal deze platen gemaakt zijn Alvast bedankt!

Picture for question
een jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Dit geperste stro platen. Ze bevatten geen asbest. Kunnen wel chemische elementen bevatten(zoals de lijm) om e.e.a. bij elkaar te houden.
jc54
een jaar geleden