Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen vliesbehang en glasvliesbehang?

Ik heb een kleur gevonden, maar die is er niet in behang. Dus ik wil eerst witte behang behangen en dan verven. In een winkel zeiden ze dat vliesbehang beter was en mooier. Het was een beetje duur, dus ging ik naar een andere winkel en daar wezen ze me glasvliesbehang aan. Maar wat is het verschil?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vliesbehang is behang dat uit meerdere lagen bestaat; een toplaag van vinyl en een basis onderlaag van glasvlies. Deze opbouw geeft het behang een aantal unieke voordelen, die met name het aanbrengen ervan sterk vereenvoudigen. Zo hoef je geen behangtafel te gebruiken en is het verwijderen van vliesbehang een kwestie van scheuren. Ook is vliesbehang dankzij de onderliggende glasweefselstructuur behoorlijk sterk. Let op: vliesbehang wordt vanwege de onderliggende structuur van glasvlies vaak verward met glasvezelbehang, maar glasvezelbehang en vliesbehang zijn wel degelijk heel andere dingen. Kijk uit dat u de twee soorten niet met elkaar verwart!

Toegevoegd na 43 seconden:
Het is dus gewoon hetzelfde. Succes met klussen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

weet ik veel :(
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding