Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hoef ik de draairichting van de deur niet op te geven bij het bestellen van een slotcilinder?

Ik heb een kapotte cilinder (van een cilinderslot). Met merk en sleutelnummer kan ik een nieuwe cilinder bestellen. Daarbij moet ik de binnen- en buitenmaat opgeven.

Tot zover alles prima.

Maar waarom hoef ik de draairichting van de deur niet op te geven?

Stel dat de cilinder 30 (binnenmaat) / 40 (buitenmaat) is. Als ik aan de buitenkant van de deur sta en de deur draait naar links (dus het slot zit rechts), wil ik de sleutel rechtsom draaien om de deur op slot te doen. Maar als ik buiten sta en de deur draait naar rechts (dus het slot zit links), wil ik de sleutel natuurlijk juist linksom draaien om de deur op slot te doen.

Toch wordt die vraag me niet gesteld op de bestelpagina.

Loop ik dan geen risico dat ik straks de sleutel precies verkeerd om moet draaien om de deur op slot te doen, of juist te openen?

Cryofiel
2 uur geleden
ronron1212
een uur geleden
Nee een slot draait zoals het draait

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Als je voor de deur staat en het slot is rechts, dan moet de schuif naar rechts en moet je dus rechtsom draaien.
Als je voor de deur staat en het slot is links, dan moet de schuif naar links en moet je dus linksom draaien.
Als je de cilinder omdraait, blijft dat zo.
(Lees meer...)
een uur geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing