Hoe kan ik een metalen gesp het beste een andere kleur geven?

Ik heb een jas met metalen gespen, goud gekleurd, die ervoor zorgen dat je de jas kunt sluiten. Nu vind ik die gouden kleur te opvallend en wil ik het graag een andere kleur geven, zoals zwart. Hoe kan ik dit het beste doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
13.4K

Antwoorden (1)

Dat ligt aan het materiaal van de gesp, is deze van metaal, dan heb je schuurpapier, ontvetter, grondverf voor metaal en kleurlak nodig. Begin met de gesp te ontvetten, daarna ga je hem schuren en daarna stofvrij maken, dan kun je de gesp in de grondverf zetten (voor metaal bij metalen gesp, de gewone grondverf voor een plastic gesp), daarna kun je je gesp in de kleurlak zetten, doe dit in 2 of 3 lagen.
Een gesp heeft veel te verduren, dus de verf zal snel beschadigen. Gezien de materialen die je nodig hebt zullen de kosten daarvan behoorlijk hoog zijn. Kies voor een nieuwe gesp, de kleur blijft dan langer mooi en is goedkoper in aanschaf.

Toegevoegd na 52 minuten:
Tussen de lagen kleurlak door, nog even licht opschuren, voordat je de volgende laag aanbrengt. Na het stofvrij maken kun je weer een laagje aanbrengen.