Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarmee kan ik het beste gescheurde bladzijden in kinderboeken weer aan elkaar plakken?

Moet ik dan aan beide zijden van de bladzijde plakken? Het moet niet geel worden of binnen een paar jaar alweer los laten zoals bij normaal plakband.

Toegevoegd na 5 dagen:
Ondertussen bij 2 (kantoor)boekhandels gevraagd, maar daar hebben ze het niet. Bij de bibliotheek had ik het al eens gevraagd. Daar hebben ze speciaal spul wat ze krijgen van de koninklijke Nederlandse bibliotheek (dacht ik). Bleek nogal duur spul te zijn.
Verder zoeken dan maar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

je hebt hier transparante papier-achtige tape voor. Dit verkleurd nauwelijks, de tekst blijft leesbaar en het spul blijft ook flexibel. Bij een goede boekhandel zoals Bruna of Readshop kan je dit vaak wel krijgen.
fix ze :)
oh ja het is wel het beste om aan beide zijden een lijntje tape te plakken, anders kan de niet beplakte zijde blijven haken aan vingers e.d.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste, allerbeste Herbalrebel zou je alstublieft (doe het voor mij) de woorden; goede boekhandel en Bruna-Readshop noooooit meer een zin willen gebruiken? Deze winkels verkopen kantoorartikelen en wat top 10 boeken maar zijn zeker geen boekhandels laat staan goede!
Antwoord is op zich prima daarom een +
Enne niet meer doen hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry, ik geef de slaap van gisteravond maar de schuld, want je hebt volkomen gelijk!
het spijt me zeer, geachte gepantserde beer
scotch/3M heeft speciaal plakband dat hier goed voor te gebruiken is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bladzijden van niet waardevolle boeken zou ik met Scotch Magic Tape repareren. Dat is doorzichtig genoeg en je kunt er zelfs op schrijven als dat nodig is. Waardevolle boeken liever met Filmoplast P restauratiepapier (katernen met Filmoplast P90), dat daar speciaal voor bedoeld is. Echt antieke boeken repareer je met boekbindersstijfsel en Japans rijstpapier maar dan ben je heel professioneel bezig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding