Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe repareer ik de vlekjes op mijn kersenhout dressoir?

Picture for question
jc54
3 maanden geleden
Ik heb in het verleden goede resultaten geboekt met pindakaas. Een beetje pindakaas op een doekje en goed inwrijven. De olie in de pindakaas doet dan zijn werk.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Vlekken in kersenhout verwijderen met strijkijzer
Bij blootstelling aan warmte krijg je vaak te maken met witte vlekken in kersenhout. Deze zijn makkelijk te verwijderen met een strijkijzer. Door met een strijkijzer op de heetste stand over het hout heen te gaan, gaan de vlekken weg.
(Lees meer...)
3 maanden geleden
koraal19
3 maanden geleden
Bij rechter foto zie je dat de lak is helemaal weg!
Abcde
3 maanden geleden
Als er delen lak vanaf zijn, is het het beste om het meubel te schuren en opnieuw te lakken. Als je alleen bijwerkt, blijf je waarschijnlijk de beschadigingen zien. Ook als je alleen het beschadigde deel van de kast schuurt en lakt, is de kans groot dat je niet ontkomt aan kleurverschil.
koraal19
3 maanden geleden
@Abcde,
Wat is het de juist lak?
Abcde
3 maanden geleden
Er zijn meerdere goede lakken, ik vind de meubellak van Ceta Bever prettig om mee te werken en een goede krasvaste laag geven. Voordat dit product er was, of voordat ik het kende, gebruikte ik vloerlak voor meubels, vanwege de krasvastheid.
Laat je adviseren in de verfspeciaalzaak over de lak en de voorbereidingen als je weinig ervaring hebt met dit soort klusjes.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing