heb heel lelijke plavuizen waaronder vloerverwarming zit. Welke vloer is dan het beste? Linoleum?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Het hoogste rendement (slechts 2mm dik): Handyfloor

http://www.handyfloor.nl/vloerverwarming.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik twijfel of linoleum wel een goede keus het, het nadeel van linoleum (dat verder geweldig is om op de vloer te hebben) is dat het sterk doortekent.
Daar bedoel ik mee dat je elke oneffenheid in de ondervloer ziet.
Wij hebben linoleum op een houten vloer met een speciaal daarvoor schikte ondervloer maar zien toch op een paar plekken wat randen/naden van de ondervloer.

Als je linoleum op plavuizen lijmt kan ik me zo voorstellen dat je na verloop van tijd alle voegen van de ondervloer erdoorheen ziet, vreselijk.
Als je wel goed gebruik wilt maken van je vloerverwarming zou ik evt een andere tegelvloer overwegen die je erover heen legt.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ maar dit is redelijk makkelijk op te lossen met een (zeer dun) gietvloertje over de plavuizen. Bij een houten ondervloer is dat iets lastiger.
Summo
11 jaar geleden
daar heb je natuurlijk gelijk in, maar ook dat vloertje moet je wel heel strak en glad krijgen. De standaard doe-het-zelver kan dat denk ik niet dus dan zou je het moeten laten doen.
Ideaal is het om de bestaande vloer uit te breken en vervangen door eentje die u graag ziet.
Dan zit u voor lange tijd weer confortabel.

Als u de bestaande wilt behouden raad ik u aan om er een laminaatvloer overheen te leggen.

Met eender welke vinylbekleding zullen de oude gebreken erdoor piepen na verloop van tijd.