Hoe kan ik en houten bak aan plafond bevestigen?

Goedendag,
Ik ben een lamp aan het maken. Er moet een houten bak van 100x25 cm tegen het plafond. Iemand ideeën hoe ik dit kan doen met zo min mogelijk schroeven in de bak of het plafond?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Met drie oogvijzen en een stukje ketting.
Je vijst aan beide zijden van je bak een oogvijs alsook in je plafond. Dan maak je van je ketting een omgekeerde Y waarvan je de beide benen aan je bak bevestigd en het derde uiteinde aan de vijs in het plafond. Als je het goed gedaan hebt hangt je bak nu mooi level aan het plafond. Voordeel van dit systeem is dat je de hoogte (of laagte) van je bak min of meer kan aanpassen.
Een tweede manier is het ding gewoon met 2 lange schroeven afhankelijk van de dikte van je plafondbezetting) bevestigen aan het plafond. In tegenstelling tot de vorige manier hangt deze bak gewoon tegen je plafond en kan je dit niet aanpassen.
In ieder geval succes met je bak.