Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je een doordraaiende dop open van een olie flesje?

Zie foto voor de dop

Picture for question
6 maanden geleden
jc54
6 maanden geleden
De onderrand vorzichtig forceren met een schroevendraaier(tje).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Snij eerst met een stanleymesje de verbindingspuntjes door tussen de dop en de ring daaronder. Dan de dop draaien en zo nodig tegelijk omhoog trekken.

Als je al veel gedraaid hebt met de dop nog aan de ring, is mogelijk de schroefdraad van de dop vervormd. Dan moet je echt de dop ook omhoog trekken terwijl je draait. Let op dat de dop er dan niet ineens af schiet en de olie uit de fles loopt.

Eventueel zou je de dop voorzichtig met een waterpomptang kunnen vastpakken voor extra grip. Niet te hard knijpen.
(Lees meer...)
Inekez1
6 maanden geleden
Bordensteker
6 maanden geleden
Iets in de lijn van de eerste zin van je antwoord. Iemand die een fijne (dunne) priem heeft zou ook bij die verbindingspuntjes kunnen wrikken. Of de ring loswrikken met een heel dun schroevendraaiertje.
(De schroefdraad in de dop zal al wel te ver lamgedraaid zijn.)
Bordensteker
6 maanden geleden
Met de scherpe "snijkant" van een echte gereedschapsvijl zou je de verbindingspuntjes nog handiger te lijf kunnen gaan, vooral als die net in een groef liggen.
Heb je een schaar met notenkraker? Dat gebruik ik meestal bij flessen waar ik de dop niet af krijg.
(Lees meer...)
6 maanden geleden
TurfGraver
6 maanden geleden
Hij zit niet vast maar draait dol.
HeerVoldemort
6 maanden geleden
Dat klopt, dat staat erbij in de vraag. Ik zei ook niet: "Als de dop vast zit..." Ik zei: "Waar ik de dop niet af krijg." Als je met de notenkraker de dop pakt, knijp je het plastic ook iets in, zou precies genoeg kunnen zijn.
Castle
6 maanden geleden
+ Zo doe ik het ook altijd.
Inekez1
6 maanden geleden
+ Wat een goed idee! Nooit geprobeerd (ik heb een notenkraker waar je echt geen dop in kunt klemmen) maar ik kan me voorstellen dat dat beter werkt dan een waterpomptang omdat de ronding beter samenvalt met de dop.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing