Kan ik een muur schilderen met een dunne lijmlaag?
Ha gasten,
Ik heb een vraag mbt een muur schilderen. Ik heb het behang er af gehaald (schuim vinyl) en op de muur blijft een verharde laagje lijm over. Dit is steenhard, misschien nog geen millimeter dik maar dit zorgt dus voor een 'oneven' muur. Ik heb het met een schuurmachine geschuurd maar dit lijkt weinig te doen. Zal wel wat dunner zijn maar ben eeuwen bezig om alles weg te krijgen. Nu de vraag; kan ik deze muur gewoon dik in de grondverf zetten en er daarna overheen schilderen? Of ga je dan alsnog last krijgen van een bobbelige muur? Of kun je die millimeter makkelijk met grondverf bedekken? En dan als laatste vraag; is het aan te raden om de grondverf te laten maken in de kleur van de verf die er overheen moet of kan ik net zogoed gewoon witte grondverf gebruiken?
Alvast dank!!
Mvg Bart
Als je een beetje handig bent kun je dit zelf. Bevestig van vloer tot plafond, tegen de muur twee latten van 4x0,5cm verticaal en ongeveer 1 meter uit elkaar, en de eerste op ongeveer een halve meter van de zijmuur. Breng vanaf de vloer tot een hoogte van ongeveer 50-60cm stucmortel aan, tussen de latten en links en rechts daarvan met een breedte van een halve meter.
De mortel die je aanbrengt is iets dikker dan de halve centimeter die de latten dik zijn. Gebruik de latten als "rails" om met een stalen rij de overtollige mortel af te strijken terwijl je de rij zigzaggend omhoog beweegt. Zo kun je steeds een ongeveer een vierkante meter "stukadoren"
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.