Bestaat er krijt- of kalkverf in een spuitbus??

Ik heb zitten zoeken op internet, maar kan niks vinden. Ik wil een paar manden behandelen met krijtverf en dat lijkt me het makkelijkst te gaan met een spuitbus.
Weet iemand (als het bestaat) waar ik het kan kopen of bestellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Even een update.. dit bestond ten tijde van de vraag al.. en nu van nog veel meer merken. Bronnen:
- http://www.graffitishop4u.nl/c-2380356/krijtspray/

Het beste antwoord

Krijtverf is niet verkrijgbaar in een spuitbus. Als je zou willen kun je het wel verwerken met een verfspuit, een roller kan ook wel, maar eigenlijk moet je krijtverf gewoon met een kwast verwerken. Dat geeft gewoon het mooiste authentieke effect. Op een mand kun je krijtverf heel goed gebruiken in de vorm van een 'wash' (verdund met water). Hoe je riet kunt behandelen (bv vergrijzen) met een wash van krijtverf kun je bekijken op mijn blog http://verftechnieken.blogspot.com/2011/03/vergrijsd-riet-rustic-rattan.html

P.S.: Het verhaal dat krijtverf blijft afgeven klopt niet; het droogt gewoon op en is daarna ook best schoon te maken, hoewel het iets vlekgevoeliger is dan zijdeglans of glansverf. Dat komt omdat het zo poedermat en dus poreus is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartelijk bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik stop met zoeken en ga het op de manier die jij beschrijft proberen.

Andere antwoorden (2)

Helaas ben ik in mijn 35 jarige carriére als verkoper in een verfspeciaalzaak dit nog nooit tegengekomen.En er is geeneen grossier die dit op zijn site of catalogus heeft.Kalk/krijtverf blijft altijd afgeven als een schoolbord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er bestaat geen kalk- of krijtverf in een spuitbus. daarvoor is de verf te dik in verhouding tot de druk die nodig is om te spuiten. als je een mand wil doen, kun je de kalkverf 100% verdunnen. wordt wel lichter in kleur. inwassen met een doek of probeer een bloemenspuit.