Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Enkelglas knarst/kraakt snachts als het waait, wat kan ik daaraan doen?

Mijn slaapkamer heeft nog enkelglas in een houte kozijn. Als het waait hoor ik krakende/ knarsende geluiden. Snachts word ik hier helemaal gek van. Zelfs een beetje bang. Wat kan ik hier aan doen en wat is het? Lig wakker door het geluid.

Verwijderde gebruiker
8 maanden geleden
Ritsuka
8 maanden geleden
Tsja, is gewoon oud. Beste optie is vervangen
Abcde
8 maanden geleden
Laat ook even naar het kozijn kijken, daar kan het probleem ook liggen. Dan is het het beste zowel het raam als het kozijn te vervangen. Als het een huurhuis betreft, neem dan contact met je verhuurder en leg daar je probleem voor.
Inekez1
8 maanden geleden
De simpele, snelle optie is de ruit opnieuw kitten. Waarschijnlijk is de oude kit uitgedroogd en gaan krimpen en scheuren waardoor ruimte ontstaat voor beweging. Het is nu droog weer, maar als het regent komt ook vocht in die kieren waardoor je hele kozijn gaat rotten en de ruit er vroeg of laat gewoon uit valt. Je kunt momenteel in bijna elke gemeente wel subsidie krijgen voor het vervangen van enkel glas door dubbel glas. Dus als er toch iets vervangen of gerepareerd moet worden, grijp je kans en doe het meteen goed, met subsidie.
Edraket
8 maanden geleden
Wellicht kan transparante tape de overlast verminderen. Plak de tape in vier lange stroken voor de helft op het glas en voor de helft op het hout.
Aan de binnenkant, en indien mogelijk ook aan buitenzijde. https://www.google.nl/search?q=tape+doorzichtig&sca_esv=a023834be663cdb6&udm=2&biw=1358&bih=608&sxsrf=AHTn8zp6WUDyYWc6QBpRz5T-EltrmkYgtg%3A1743932875418&ei=y03yZ4-RGaj97_UP7JzT4Q8&ved=0ahUKEwjPorSckMOMAxWo_rsIHWzONPwQ4dUDCBE&oq=tape+doorzichtig&gs_lp=EgNpbWciEHRhcGUgZG9vcnppY2h0aWcyBxAjGCcYyQIyBRAAGIAEMgYQABgFGB4yBhAAGAUYHjIGEAAYBRgeMgYQABgFGB4yBhAAGAUYHjIGEAAYBRgeMgYQABgFGB4yBhAAGAUYHki4QVDxBljmEnABeACQAQCYATKgAcwCqgEBN7gBDMgBAPgBAZgCCKAC7QLCAgYQABgIGB7CAgQQABgemAMAiAYBkgcBOKAH8RuyBwE3uAfoAg&sclient=img

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing