Kan je een slaapkamer laagfrequent geluid vrij maken met isolatie of wat dan ook?

We hebben last van laagfrequent geluid in onze slaapkamer. Oordoppen in of over ear of noiscansseling headphone helpt niet. Dus vragen we ons af of er iets bestaat dat laagfrequent geluid tegenhoud ? Als je op de luchthaven staat , hoor je binnen toch geen lfg geluid van die vliegtuigen en die geven toch ook lfg af niet ? Of bestaat er een betaalbare geluidsmeter om de oorzaak te vinden ?

een maand geleden
3K
TurfGraver
een maand geleden
Lfg hoor je veelal niet met je oren maar met je lichaam.
Lfg isoleren is door de golflengte moeilijk.
Bron van lfg zijn inderdaad moeilijk op te.sporen.
Lage frequenties zijn omnidirectioneel en dragen makkelijk door constructies heen die dan vaak ook nog eens resoneren.
tinus1969
een maand geleden
Ik vrees dat een geluidsmeter iig goedkoper is dan goede isolatie...
tinus1969
een maand geleden
Lees eerdere (beperkte) antwoorden: https://www.startpagina.nl/v/wonen/vraag/710483/kamer-geluidsdicht-laagfrequentiegeluid/
TurfGraver
een maand geleden
Een (SPL) meter kosten kan meevallen.
Of deze hiervoor (LFG) geschikt is en of je weet hoe je goede metingen moet verrichten?
Cryofiel
een maand geleden
Heb je al eens getest of je het geluid ook elders hoort, op een vergelijkbaar tijdstip en in een vergelijkbaar stille omgeving? Zo ja, dan heb je wellicht laagfrequente tinnitus. Dat bleek bij mij het geval te zijn.
doralien
een maand geleden
@cryofiel het is gene T , bij de buren hoor ik het niet. Op andere plaatsen in huis ook niet. We vermoeden pomp of filterpomp van andere buren

Geef als eerste antwoord