Bestaat er een kit die een lekkage kan repareren die onder water staat?

Een regengoot waarin een laagje water in blijft staan en die lekt op de verbindingsnaad die 2 stukken met elkaar verbindt, bestaat het voor een kit die onderwater afdicht?

een maand geleden
3.4K
Inekez1
een maand geleden
Er bestaat kit die op natte materialen en ook onderwater gebruikt kan worden. Maar het is wel beter als de ondergrond schoon is. Je kunt met 2 handdoeken dammetjes maken in de regengoot en het te lijmen schoonmaken. Controleer wel of de kit geschikt is voor het materiaal van jouw goot. Als je googlet op kit onderwater kom je verschillende soorten tegen.

Antwoorden (3)

Het bestaat wel, ik hoor de van de badjuffrouw van mijn dochter dat zij in het zwembad in het dorp kleine kit reparaties heeft uitgevoerd onder water. Zij heeft een duik diploma dus kon zij mooi met perslucht onderwater de reparatie uitvoeren zonder dat het bad leeg moest. Ze zei dat daar speciale kit voor is. Ik heb er online 1 gevonden.
een maand geleden
Er zijn diverse soorten lijmen en kitten die onderwater aangebracht kunnen worden.
Maar het ligt er wel aan wat voor reparatie je wilt uitvoeren.
Er zijn UV uitharden lijmen die je bv bij een lek in een aquarium kunt gebruiken.
Er zijn twee componenten kits en lijmen die ook onderwater gebruikt kunnen worden.
Maar wat vooral van belang is ( en lees ik niet in de vraag) wat voor reparatie en waar wil je gaan uitvoeren?
een maand geleden
19teusvanhemert59
een maand geleden
Baja-1976; het gaat om een zinkendakgoot die lekt op een soldeernaad, deze soldeernaad heb ik ca 3 jaar geleden toen deze lekte al gerepareerd met bitumenkit wat heel goed ging alleen was de dakgoot toen volledig leeg met water en droog dit is nu niet het geval er staat nu een laag water in.
Baja-1976
een maand geleden
dan kneedbaar staal gebruiken. wel eerst de goot ook onderwater even opschuren zodat eventuele alg weg is bv: https://www.xtrack.nl/nl/epoxy%20kneedbaar%20staal%20reparatie%20stick%20-%20voor%20boven%20en%20onderwater%20reparaties%20-%20114%20gram
Baja-1976
een maand geleden
dan kneedbaar staal gebruiken. wel eerst de bitumenkit verwijderen en de goot onderwater even opschuren zodat eventuele alg weg is bv: https://www.xtrack.nl/nl/epoxy%20kneedbaar%20staal%20reparatie%20stick%20-%20voor%20boven%20en%20onderwater%20reparaties%20-%20114%20gram Maar als deze lasnaad steeds weer opnieuw lekt dan zal deze over een tijdje toch ook weer opnieuw gaan lekken door het krimpen en uitzetten van het zink1> alleen goed opnieuw laten solderen is een echt goede oplossing.
Shell afdichtmiddel Wet Seal & Fix zwart 310ml (praxis)
een maand geleden