Hoe splits je 1 C.V. tussen een winkel en een huis met eigen meter?

de situatie is als volgt : ik moet 1 C.V. die al geinstaleerd staat op het reisbureau onder mij splitsen zodat ik in mijn huis ook een aparte thermostaat heb en een verbruiksmeter heb , hoe kan ik dit het beste doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Warmtemeters installeren.
Hoeveel is afhankelijk van hoe de leidingen liggen. (minimaal 2)

Een aparte thermostaat kan, is wel afhankelijk van de ketel.
Een altijd aan systeem met thermostaatkranen op alle radiatoren is mogelijk eenvoudiger en comfortabeler.
Thermostaatkranen zijn er ook met timers, eventueel weer gestuurd door een centraal geplaatste controler. (een voorbeeld in bron 2)

Verder zijn er veel meer opties, bijvoorbeeld om de watertemperatuur afhankelijk te maken van de buitentemperatuur.