Hoe verwijder (voorzichtig) ik de achterwand van mijn keuken?

Ik wil graag de kunststof achterwand van mijn keuken verwijderen. De keuken zat er al in toen wij onze woning kochten en wij vinden hem te dik/niet mooi en willen hem vervangen met wat anders.

Wij vermoeden dat de wand is vastgekit aan de muur. Aan de andere kant van die muur zit echter onze vernieuwde badkamer, het is dus heel belangrijk dat wij de achterwand verwijderen zonder de muur of andere kastjes etc te beschadigen.

Uiteraard heb ik geen verstand van hoe we dit het beste kunnen doen dus vandaar de vraag. We zaten zelf te denken om te proberen er met een plamuur mes tussen te komen of iets dergelijks.

Hopelijk heeft hier iemand de gouden tip :)

4 maanden geleden
1.4K
jc54
4 maanden geleden
Mij lijkt hier een multitool (trilzaag) op zijn plaats.
https://www.gereedschapcentrum.nl/elektrisch-gereedschap/multitool.html
Inekez1
4 maanden geleden
Afhankelijk van het soort kit dat is gebruikt en waarop dat is aangebracht, is die achterwand met meer of minder moeite te verwijderen. In oude keuken heb ik de achterwand er gewoon met blote handen af kunnen trekken, die zat op tegeltjes gekit waar de kit zo van los liet. De zijkant zat tegen een muur zonder tegeltjes en daar moest een breekijzer aan te pas komen om het eraf te krijgen. Oppervlakte van de muur is daar wel van beschadigd, maar de muur zelf en zeker de andere kant daarvan niet. Om die badkamer zou ik me niet zo druk maken. Als het 1 hele grote plaat is kun je nog overwegen die van te voren in stukken te zagen of slijpen met een kleine slijptol of inval-cirkelzaag. Een plamuurmes is niet gemaakt om kracht te zetten. Je moet wel iets hebben om die plaat los van de muur te kunnen trekken.

Geef als eerste antwoord