Hoe sluit ik een lamp aan zonder nul en fasedraad?

Er komt uit mijn plafond enkel de geelgroene aardedraad.

Hoe sluit ik in een lamp hierop aan?

Picture for question
5 maanden geleden

Antwoorden (1)

De nul en fasedraad zitten waarschijnlijk verstopt achter dat kroonsteentje. Je kunt de lamp waarschijnlijk direct op het kroonsteentje aansluiten.
5 maanden geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 maanden geleden
Goed gezien ! (+)
Toch een kleine correctie: de fase draad is die bruine. Die hangt overduidelijk uit het plafond.
Aan het kroonsteentje zitten dan waarschijnlijk de nul- en de SCHAKELdraad. (Of alleen de nul-draad)
Inekez1
5 maanden geleden
@ oze, ik weet niet op wat voor scherm jij kijkt maar ik zie op de foto duidelijk een geel-groene draad (en de schaduw daarvan). Achter het kroonsteentje zit een nuldraad en een bruine of zwarte draad. Voor het aansluiten van de lamp maakt dat verder niet uit. Ingebouwde kroonsteentje kun je er ook uithalen als je liever 2 losse draden hebt om aan te sluiten op de lamp. Gewoon met een spanningzoeker het blokje eruit wippen. (Tip: bewaar dat losse blokje IN de bovenkant van je lamp, dan heb je het bij de hand als je de lamp bij verhuizing weer verwijdert)
HeerVoldemort
5 maanden geleden
@Ozewiezewozewiezewallakristallix De draad uit het plafond is echt groen/geel. Ik dacht ook eerst dat het een bruine was, maar dat is gezichtsbedrog.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 maanden geleden
Hahaha... Grappig... Op mijn telefoon lijkt de draad bruin. Op de monitor is 'ie inderdaad geel-groen. Ik heb het fout gezien!
Mijn excuses!