Welk hout voor een voorzetwand gebruiken?

Goedendag, Ik ga een voorzetwand maken en nu wilnis graag een frame can houtenbalken maken. Genruik ik hier geschaafd vuren voor of constructie hout?
Het geschaafde hout heeft een kopmaat van 47x100 en netto 44x95. Het constructiehout wordt verkocht als 38x89. Het constructiehout is goedkoper. Wat moet ik nou kiezen?

10 maanden geleden
1.4K
ronron1212
10 maanden geleden
hout is in veel meer maten te koop weet niet waar jij het wil kopen
https://www.sleiderink.nl/hout/constructiehout
Inekez1
10 maanden geleden
Ruw vuren, ongeschaafd constructiehout, is juist bedoeld voor constructies die niet in het zicht komen. Dus voor een voorzetwand prima te gebruiken. Voor de hoofdconstructie (frame) kun je 38x89 gebruiken. Daarop kun je dan om de 30 cm panlatten (22x50) zetten als je er plaatmateriaal (gipsplaat oid) op wil schroeven, dan heb je minder hout nodig en heb je bredere basis voor het schroeven.
Werk je de wand af met stevigere plaat of planken, dan kun je gewoon het frame om de 60 / 70 cm gebruiken.

Geef als eerste antwoord