Welke olie te gebruiken in een boorhamer Hilti T E 22? en hoeveel moet er dan in?.

Het gaat dus om de olie die direct in de boormachine zelf gaat en niet om de boorschacht te smeren
op de foto is het gat te zien waar onder een soort krukas / drijfstang / zuiger is te zien
er zat nog een eetlepel vol in maar die was zo zwart als de nacht en dus aan vervanging toe
misschien nog wel de belangrijkste vraag: hoeveel moet er dan in.
zelf zat ik te denken aan SEA 30 of zoiets.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe boormachine...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom, alleen omdat de olie op is?
ik hoef er niet mee te showen of zo
ik heb hem voor het gaten boren en dat doet hij nog prima
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het enige nadeel van Hilti:
ze gaan te lang mee. :-)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Neem even contact op met Hilti. 010-5191111
Dit kunnen ze je zo vertellen. Vermoedelijk hebben ze in de vestiging van 's-Hertoghenbosch nog wat liggen. Wat je zo op kan pikken.

Antwoorden (2)

Er moet speciaal hete bestendig vet in. Bij Makita gaat er ongeveer 30 gram vet in. Ik bestel dit bij kruis.nl in Rotterdam. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo mensen,

In de Hilti TE 22 gaat totaal 40ml. Je kan er Shell Tellus 46, of turmopol olie in doen.
Voor andere Hilti modellen, gaan er andere hoeveelheden olie in.
Plaatje bij antwoord