Waar kan ik een inbouw douchekraan zonder thermostaat vinden?

Ben bezig met een badkamer met grote regendouche, het blijkt erg lastig te zijn een inbouwkraan te vinden die geen thermostaatfunctie heeft.
Het gaat dus om een kraan die de ouderwetse draaiknoppen heeft maar wel weg kunt werken in de muur, ik ga achter deze kraan een inbouwschakelkraan voor handdouche en stortdouche plaatsen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Ik begrijp dat die kraan niet voor jezelf is. Maar soms moet je niet nalaten je opdrachtgevers "op te voeden". Zijn die mensen zich wel bewust van de gevaren van géén thermostaat? Kinderen kunnen verbranden als zij ineens heet water over zich heen krijgen. Volwassenen trouwens ook, omdat bijna iedereen tegenwoordig een thermostaatkraan gewend is. Daarnaast is het erg onhandig als je het niet hebt.

Waarom willen ze geen thermostaatkraan? Heeft dat te maken met de vormgeving? Er zijn anders inbouwmodellen genoeg te koop, moderne en klassieke, ook die op 2 losse kranen lijken. Zie link: http://tinyurl.com/mcpfol3

Onder deze tweede link zitten een aantal inbouw mengkranen zónder thermostaat. Ze zijn er dus wel! (Er staan wel een paar foutjes tussen, dus met wel thermostaat.)
http://tinyurl.com/lgm8896

Ik heb geen idee wat de smaak van je opdrachtgever is, maar gaat het misschien deze kant op? De badkraan aansluiting kun je gebruiken voor de regendouche. Mijn 2e foto komt van onderstaande website.
http://www.aquaprestige.be/nl/traditional/traditional-inbouw-baddouche-mengkraan

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry, er zit momenteel blijkbaar een storing op deze website, waardoor ik geen foto's kan uploaden. Ik zal later nog eens proberen.

Toegevoegd na 17 uur:
Foto's uploaden lukt nog steeds niet, ik heb hem nu onder deze link gezet: http://oi57.tinypic.com/9qid6p.jpg .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben het helemaal met je eens, je hoeft mij niet te overtuigen.
Je kunt alleen niet meer doen dan adviseren in de voor en nadelen en wijzen op eventuele gevaren, de keuze maken mensen toch zelf en kun je niet afdwingen.
Ik doe dit voor vrienden en 1 van hen heeft altijd ruzie met thermostaatkranen, ze willen absoluut alleen maar traditionele kranen in huis hebben. Je laatste link bied mogelijkheden, bedankt, dit komt behoorlijk in de richting.
Ik spit nog even verder en zodat ze zelf een keuze kunnen maken.

Andere antwoorden (1)

Mengkranen voor bad of douche zonder thermostaat zijn zo bij de Gamma te koop. Meestal zijn die alleen opbouw. Ik begrijp dat je dat nu net niet wilt. Als je alles zelf inbouwt kan je in principe ook volstaan met twee losse enkele ouderwetse draaiknoppen die je naast elkaar plaatst. Een voor warm, een voor koud, die in een gezamenlijke uitvoer (achter de wand weggewerkt uitkomen. In het assortiment bij de link vind je wel wat.
Ik volg trouwens niet helemaal waarom je dat zou willen doen. Een thermostaat, of in elk geval een mengkraan is best handig en ook in te bouwen. Bouw je een termostaat in, neem dan wel een van uitstekende kwaliteit.