Hoe heten eetlepels in kleiner formaat?

Mijn bestekbak heeft iets te kleine vakjes voor lang bestek. Dus ik heb dessertmesjes gekocht (ietskleiner formaat tafelmessen) en voorgerechtvorken (iets kleiner formaat eetvorken, zie middelste vork op de foto). Nu zoek ik ook dit kleiner formaat lepels maar hoe heet dat? Met voorgerechtlepels kom ik op zo een amuse lepeltjes, met dessertlepels op formaat koffielepel. Ik weet dat het bestaat, ik heb er geërfd van mijn oma in het zilver. Maar ik wil RVS omdat ik ze in de vaatwasser wil doen en omdat mn dochter niet met zilveren bestek wil eten.
Het gaat dus NIET over koffielepels, theelepels, eierlepels enz maar een iets kleinere eetlepel waarmee je dus warme schotels eet bv soep. Op de foto is duidelijk het verschil te zien: links is een taartvork en rechts een eetvork gewoon formaat. De afmeting die ik zoek zit er tussenin. Bij een lepel is dat dus groter dan een koffie-/theelepel maar kleiner dan een gewone eetlepel

Picture for question
een jaar geleden
1.3K
Utrecht
een jaar geleden
Ontbijtlepels (van een ontbijtbestek). Of theelepels.
liveisgreat
een jaar geleden
Zijn theelepels niet om in je thee te roeren? Maar thx ik zoek eens op ontbijtlepels!
Amadea
een jaar geleden
Theelepels zijn een stuk kleiner dan koffielepels (die ook als dessertlepel worden gebruikt).
Amadea
een jaar geleden
Volgens http://wiki.gzu-online.com/wiki/NL/lepel/page207 zou het toch een echte dessertlepel betreffen. Want die is groter dan een koffielepel.
bamibal
een jaar geleden
Was het niet makkelijker en goedkoper om een nieuwe bestekbak te kopen?
paulus811
een jaar geleden
@bamibal, dat was ook het eerste dat bij mij opkwam. Bij IKEA in alle kleuren en maten te koop voor een habbekrats.
liveisgreat
een jaar geleden
@Bamibal en Paulus811 ...de gemakkelijkste en goedkoopste oplossingen zijn daarom niet altijd de meest gewenste oplossingen.

Antwoorden (1)

wij noemen dat gewoon dessertlepels
een jaar geleden