Kan ik een lichtroze tapijt zwart verven met textielverf? Zo ja, hoe?

Ik wil het tapijt verven in de kleur zwart. Kan ik dit doen met textiel verf en zo ja hoe?

een jaar geleden
1.7K
Pieterke
een jaar geleden
Van wat voor materiaal is het tapijt?
brittney_m
een jaar geleden
Materiaal is Polyester
Inekez1
een jaar geleden
Polyester kun je niet goed kleuren met textielverf. De verf zal niet goed pakken waardoor je hooguit een grijs kleed overhoudt. Zwart gaat het niet worden. Afhankelijk van formaat kleed is het maar de vraag of het uberhaupt praktisch is om het te verven.

Antwoorden (2)

dan zal je een hele grote kuip moeten hebben om een verfbad te maken en daar dat kleed in te doen. Want in de wasmachine zal het niet passen. En dan telkens bewegen en roeren om te zorgen dat het egaal bevochtigd wordt.
En dan moet je het zien te drogen zonder dat overal zwarte druppels opkomen en dat zwarte verfbad leegmaken zonder dat alles zwart is.
Conclusie: veel makkelijker om dat roze kleed op marktplaats te zetten of naar kringloop te brengen en zelf op zoek te gaan naar een zwart kleed
een jaar geleden
Ja, je kunt een lichtroze tapijt zwart verven met textielverf. Hiervoor heb je textielverf, een kwast, een spons en een schone doek nodig. Breng de verf aan met de kwast en werk de verf in met de spons. Laat het tapijt vervolgens drogen en wrijf het af met de schone doek.
10 maanden geleden