Kan je een witte ledlamp overschilderen in warmere teint?

Het licht van onze plafondlamp is niet warm, helaas zag ik dit niet in de winkel.
Is het mogelijk een "geïntegreerde" ledlamp over te schilderen? Ik zag dat ledlampen met glasverf wel mogelijk is. De strip is van kunststof, rubberachtig. Het zou prettig zijn als er dan een warmer licht uit zou stralen..

een jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Nee, is niet mogelijk om over te schilderen, wat wél mogelijk is om een filter te knippen met een warmere tint. Lee Filters voor theater zijn uitermate geschikt.
Nummer 151 van Lee komt erg in de buurt van de warme tint die je zoekt(zie bron)
LEE filter N# 443 Quarter CT Straw is een goede 2e kandidaat. Bij uitermate geschikt bedoelde ik te zeggen dat het hitte bestendig is dus je knipt het rond op maat en kan dit filter direct tegen het armatuur aangehouden worden.
Toegevoegd op 16 januari 2023 20:05: tekst
een jaar geleden
Dami
een jaar geleden
Bedankt voor uw reactie en tip!