Hoe zet ik een naar binnen draaiend raam vast als deze openstaat?

ik heb nu 2 ramen die naar binnen draaien Maar ik kan ik de bouwmarkt niks vinden om dit vast te zetten is er iemand die mij kan vertellen of er zoiets is dat ik deze ramen wel vast kan zetten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (4)

Bij de bouwmarkt etc. zijn deurstoppers te koop in de vorm van een wig. Die schuif je onder het raam, misschien twee tegenover elkaar.Alleen als het raam erg groot is, dan werken ze niet genoeg omdat ze dan toch verschuiven. Soms heeft de Aldi ze ook in de aanbieding.

Toegevoegd na 4 uur:
Mijn raam is 1.50x 1.50 cm en dan werken deze deurstoppers niet meer, het raam is te zwaar en wordt bij harde wind dan toch opengeblazen.Maar voor kleine ramen werkt het prima.
Overigens is deze vraag eerder gesteld op GV!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar hebben ze stoppy's voor, die zijn volgens mij voor deuren, maar kan ze ook voor ramen gebruiken. Ik heb ze voor de ramen van het katteverblijf, de katten gaan via het een raam naar het buitenverblijf en hou op die manier het raam open, erg handige dingetjes! Zal proberen een foto bij te voegen.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.google.nl/search?q=stoppy&hl=nl&client=safari&tbo=u&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=lTFGUJyqOMyz0QXD9oC4DA&ved=0CDUQsAQ&biw=1024&bih=672

Foto lukt niet vanaf de iPad maar hier staat het gevalletje dat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt misschien raar, en het is ook niet de mooiste oplossing. Maar ja, ik heb een huis gebouwd in 1969 dus ja...

Bij ons draaien de ramen ook naar binnen open.
En dat is zo opgelost, zie foto's.

Let niet op de vage achtergrond bij de foto waar het raam open is, dat is de hor, die zit vol pluis van de bomen achter, en het is donker ;-)
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden
Een wig is in vele gevallen niet te gebruiken door het hoogte verschil onderkant raam en venstertablet.
Ik gebruik daar een deurstop voor.
Die kan u om de 6 maand kopen in Aldi voor 3,xx euro en is 7,5 cm hoog met een antisliplaag en weegt tamelijk zwaar.
Hoe dieper naar achter u hem plaatst, hoe verder uw raam open staat.
Het voordeel is ook dat u niets moet boren of schroeven.