Moet ik een gestucte muur eerst afnemen voordat ik ga voorstrijken?

De muren bij ons boven zijn gestuct. Nu willen we gaan voorstrijken en hebben we oneffenheid nog weggehaald met een schuurpapiertje. De muren zijn wat 'stoffig'. Moet ik ze nog ergens mee afnemen voordat we gaan voorstrijken?

een jaar geleden
1.3K
Thecis
een jaar geleden
Even afnemen met een vochtige doek, laten drogen en dan voorstrijken.

Antwoorden (1)

Ja, en dan wel met een ontvetter.

https://www.praxis.nl/voordemakers/klusadvies/voorstrijk-aanbrengen

"
Vul een emmer met lauw water en doe ontvetter erin. Controleer de verpakking van de ontvetter voor de hoeveelheid. Ga met een spons over de hele muur heen. Vooral in de keuken wordt aangeraden om altijd te ontvetten, desnoods met een extra scheutje ontvetter.
"
een jaar geleden
hendaags
een jaar geleden
Bedankt! Het is gelukt.