Hoe krijg ik de verwarming ook weer aan de praat?(zie uitleg)

Wij hebben de verwarming eraf gehaald vanwege het verven van zowel de kachel als de muur erachter. Toen wij deze er weer op hingen hebben wij hem goed ontlucht en weer laten vollopen, echter hij doet het niet! Warm water hebben wij wel dus daar ligt het niet aan. wij maken gebruik van een cv installatie, Wie kan ons helpen?

Toegevoegd na 21 minuten:
er zit een automatische ontluchter op

Toegevoegd na 1 dag:
achteraf bleek het een beveiliging te zijn en moesten we een bepaalde code invoeren zodat we de verwarming weer konden bijvullen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

hoi Lisanne89,

er zijn zoveel typen verwarmingsketels, dat ik dit niet zo kan vertellen.
doet de pomp het?
is er voldoende waterdruk?
is de wisselklep in orde?
is de flow sensor, of delta-T sensor oké?
en zo kan ik nog wel even verder gaan.
graag wil ik merk en type van de ketel weten, dan kan ik meer vertellen.

groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Controleer de waterdruk, is die hoog genoeg?
Op welke temperatuur staat de thermostaat in de kamer en wat is de werkelijke temperatuur in die kamer, is die hoger dan op de thermostaat, dan slaat de ketel niet aan.
Mogelijk nog niet voldoende ontlucht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ klopt allemaal maar ook eene de schakelaar nazien voor de zomer/winter stand, op zomerstand zal de verwarming niet aangaan en enkel werken voor sanitair warmwater.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja zou allemaal kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"eene" moet "eens" zijn !
Slaat de verwarming wel aan, (zonder dat je warm water trekt)
Nee: Water druk te laag, staat thermostaat wel hoog genoeg?
JA Worden pijpen vlak bij CV wel warm? Dan nogmaals water bijvullen en ontluchten,
Ontluchten moet je overigens overal doen, niet alleen bij de "probleem Radiator"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat de waterpijpen in de warmtewisselaar vol lucht zitten. Bij de meeste ketels moet je die apart ontluchten. Als je het front van het branderdeel afschroeft kun je doorgaans bij de warmtewisselaar waar je die ontluchtingsnippel in de buurt kunt zien. Die zal op een tamelijk hoog punt zitten.

Toegevoegd na 47 minuten:
Heb je de gebruiksaanwijzing nog? Daarin zou moeten staan wat te doen nadat je de ketel hebt laten leeglopen.