Kan je bordkrijtverf gebruiken op tegels ( vb badkamer ) en vals hout?

De vraag lijkt me duidelijk en de verf moet natuurlijk wel blijven hangen en te beschrijven zijn.

2 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (3)

Histor Perfect Finish Schoolbordverf Black heeft een hoge dekkracht en hecht goed op geschilderd werk. Schoolbordverf is geschikt voor zowel muren als houtwerk. Hierbij kunt u denken aan een deur, een tafel of een kast. Eenmaal aangebracht is het goed beschrijfbaar met schoolkrijt.
Het kan dus niet op tegels.
Toegevoegd op 28 mei 2021 21:45: tekst
2 jaar geleden
Inekez1
2 jaar geleden
Leuk geknipt en geplakt, maar je geeft geen antwoord op de vraag. Kan het nu wel of niet op tegels in de badkamer?
ronron1212
2 jaar geleden
Staat het erbij tegels? @Inekez1
Inekez1
2 jaar geleden
In de vraag staat tegels. In jouw antwoord niet. Moeten we daaruit de conclusie trekken dat jij denkt dat het niet kan? Mijn ervaring is dat het wel kan op tegels (met goede grondlaag), maar voor een vochtige badkamer zou ik het niet aanraden. Overigens wel zo netjes om ook de link te vermelden als je je antwoord geheel overneemt van een website.
Met een goede grondverf of speciale tegelverf als basis zal de schoolbordverf wel goed hechten op tegels. Je kunt er dan ook op schrijven met krijtjes. In een vochtige omgeving zoals een badkamer zal de verf niet heel lang mooi blijven. De schoolbordverf is niet goed watervast.

Wil je een krijttekening maken die daarna blijft staan, dan kun je wel een laag blanke lak over de schoolbordverf met tekening aanbrengen. De laklaag beschermt het geheel dan tegen vocht. Je kunt het dan niet meer uitvegen of iets bij tekenen.

Beter plan is om in plaats van schoolbordverf matte zwarte verf te gebruiken. Daar kun je ook prima met krijt op schrijven. Onze krijtborden staan het hele jaar buiten in weer en wind, worden 1 keer per jaar opnieuw geschilderd met matte zwarte acryllak. Dat zal in een badkamer ook wel goed gaan.
Inekez1
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
Waar haal je dat vandaan heb je daar een link van want volgens mijn is dat niet mogelijk. Leuk bedacht maar klopt niet @Inelez1
Inekez1
2 jaar geleden
Schoolbordverf kan prima over een andere verflaag heen aangebracht worden. Niet rechtstreeks op tegels nee. Met een goede basislaag zoals tegelgrondverf kan daar prima schoolbordverf overheen. Als je de grondlaag aanbrengt met een rollertje krijg je vanzelf een beetje structuur en is het niet meer helemaal glad. Dat hecht beter en schrijft ook makkelijker met krijt. Ik heb geen link. Ik heb ervaring. Ik doe niet aan knippen en plakken, ik schrijf mijn antwoorden zelf.
De specificaties van schoolbordverf waarin staat dat het over een andere verflaag heen kan, vind je overal online waar die verf verkocht wordt.
ronron1212
2 jaar geleden
@Inekez1 ja je kan dan alles zeggen ik knip en plak ook niet vaak maar ja dan krijg je commentaar he. Daarnaast als de plak oefening helder is waarom niet. Eigen kennis is in dit geval twijfelachtig.
Tegels zijn glad, waardoor er weinig op hecht. Tegels zijn daardoor goed te reinigen maar verf blijft er slecht op zitten. Er bestaat wel speciale tegelgrondverf maar zelfs dan blijft de verflaag kwetsbaar.