Kan ik een kitlaag verdikken?

de badkamer is net nieuw gekit, maar 1 kitrand is te dun waardoor water ontsnapt onder het scherm door.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Kit over kit aanbrengen is geen goed idee, ook al is de onderste laag nog vrij nieuw. De kans is groot dat de nieuwe laag niet hecht op de eerste laag, of dat de nieuwe kit snel loslaat op de eerste kit laag. Ook is de kans groter op schimmel tussen de lagen.
Haal de eerste laag weg met een mesje, de restanten verwijder je met een siliconenkit verwijderaar. Dan maak je de voeg schoon en vetvrij en kun je opnieuw kitten na het drogen.
Omdat de eerste laag recent is aangebracht, kun je het bedrijf op de hoogte stellen van je klacht en hun deze klus laten herstellen. Breng hen zo snel mogelijk op de hoogte.