Wat kan ik nog doen met een afgedankte zijden blouse?

Behalve de knoopjes eraf halen en hem dan weggooien. Ik vind het zo zonde die zijde zomaar in de vuilnisbak te doen. De blouse zelf is nog heel mooi maar de vouw van de kraag is goorwit verkleurd (niet vuil maar de verf is weg). Iemand ideetjes? (Ik kan niet erg goed naaien en heb geen naaimachine.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien een kussentje voor op de bank? Dat is niet zo moeilijk te maken, misschien wil iemand dat wel voor je doen.
Of geef 'm anders aan iemand die patchwork maakt.
Of geef 'm aan een school voor in de verkleedkist.
Of je zoekt een kleermaker die de kraag er netjes af haalt, zodat het daarna een bloes zonder kraag is. Soms kan dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

in stukken scheuren en peostdoeken van maken.
Krijg je een mooie glans mee op je auto als je hem met een zijde doek napoetst.
Of in de kledingcontainer doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
basisschool meisjes zijn massaal aan de fashion design: ze ontwerpen zelf mode mbv een knutselboekje. knip er kleine lapjes van en geef ze weg aan de doelgroep, ze zullen er blij mee zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er misschien iemand blij meemaken die poppen- kleertjes maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plak een stuk in een fotolijstje en plak daar een kleinere foto op, zo is je foto opgepimt en je lijstje heel chique.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt het natuurlijk ook rondom op de lijst plakken, van een spiegel kun je zo ook iets leuks maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ze in sommige gevallen als binnenvoering van kledij gebruiken. Soms is het binnenste van een zak van een kleedje , vestje, mantel of broek stuk. Dit zijn meestal zachte en lichte stoffen, zoals zijde. Je moet niet goed kunnen naaien om zo'n reparatie uit te voeren .Niemand ziet het resultaat van buitenaf. Eens gemaakt vallen uw sleutels of geldstukken niet meer uit uw zak. Knoopjes er af doen en met een draadje samen vast maken. Als je dan eens knoopjes nodig hebt weet je hoeveel je er van diezelfde soort hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De schoenen er mee op poetsen hetzelfde geld voor oude nylons.