Moet ik mijn salontafel gronden voor een nieuwe verflaag?

Ik heb een witte hoogglans salontafel / koffietafel. Door het plaatsen van hete bekers zijn hier een aantal donkere kringen opgekomen. De tafel was / is dus wit en heeft geen beschadigingen. Ik wil de tafel nu weer terugbrengen in de witte hoogglans kleur en ik begrijp dat het goed is om de tafel licht op de schuren. Moet ik echter ook weer grondverf gebruiken of kan ik de tafel slechts licht schuren en daarna voorzien van een nieuwe witte hoogglans verf?

3 jaar geleden

Antwoorden (1)

Eerst ontvetten, licht schuren en daarna in de grondverf zetten. Voor een betere hechting van de nieuw op te brengen laag glansverf.