Wat is een goede oplossing voor een gordijnrails als je plafond soft board is?

Het plafond is te zacht om de rails te kunnen houden. Tegen het raamkozijn word moeilijk want er zitten verwarmingsbuizen naast de rechterkant van het raamkozijn en die steken nogal uit. Die wil ik ook graag verhullen met gordijnen. Ik wil wel graag gordijnen in plaats van een luxaflex. Ook om de warmte beter binnen te houden nu het kouder word. Zijn er opties voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Een gordijnroede is een goede oplossing. Die heeft een bevestiging (wandsteun) die als het ware naar voren komt en daaraan komt dan de rail te hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als de plafond echt te zacht is en hollewandpluggen zullen niet helpen kan je een nette lat over de gehele plafond plaatsen met toch hollewandpluggen en met bouwlijm om zo een stabiele stevige bevestiging te krijgen voor je rails.

Toegevoegd na 5 minuten:
Graag bij een minnetje wel even zeggen waarom aub.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is is het board plafond bevestigd aan rachels, als deze rachels stevig genoeg zijn kan je daar je gordijn aan ophangen, dus even kijken (schroef er in draaien) hoe dik de rachels zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haken aan de muur is de stevigste oplossing tenzij je de tengels achter hert board vind .je vind deze door met een achterkant zachtjes tegen het board tikken .hoor je een massief geluid dan zit darachter een tengel en heb je houwvast.