Kan je aan de stekker zien of een inductieplaat twee of drie fasen heeft?

We hebben een inductie kookplaat van Smeg. Ik vermoed dat deze drie fasen heeft, maar vrijwel alle kookplaten hebben twee fasen. Kan ik aan de (Perilex) stekker of aan de meterkast zien hoeveel fasen hij heeft?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Nee, je kunt aan de Perilex stekker niet zien of deze 2-fase dan wel 3-fase heeft, want die stekker heeft 4 pinnen waarbij voor 2 fase gewoon één fase intern niet aangesloten is, je moet 'm even openmaken om te zien of het 3 fase is, maar in de meterkast wordt gelijk wel het e.e.a. duidelijk want 3 fase betekent dat je ook drie automatische zekeringen hebt die bij elkaar in een groepje staan en vast aangeduid op het bijgevoegde geplastificeerde stuk papier waar de groepen beschreven wordt.