Is een thermostaatknop voor douche ook te gebruiken met een aparte boiler?

Ik had al eerder een vraag gesteld voor het aansluiten van een aparte elektrische boiler op een douche. Die is nu gekoppeld aan een CV ketel.
Nu vraag ik me af of dit ook kan als er een thermostaatknop op de douche zit. In de keuken zit geen thermostaatknop, maar daar wordt ook warm water aangemaakt.
(Eventuele links naar informatie over technische mogelijkheden zijn ook welkom. Ik wil zelf even na kunnen lezen wat het meest verstandige keuze is.)

Toegevoegd na 22 uur:
N.a.v. de antwoorden zou het zou geen probleem moeten zijn. Behalve als er te weinig druk op de waterleidingen staat zoals in een caravan etc.

Nu wordt het warme water aangemaakt met een CV ketel. Die raakt wel over zijn toeren als er teveel water ineens wordt getapt. De verwarming moet uit en ook geen wasmachine aan tijdens het douchen. Het duurt ook lang voordat er warm water is voor het douchen.
De thermostaatknoppen op de radiatoren van de CV werken niet goed. Ook als ze op een sterretjes (anti-vries) dan worden sommige heet.
In hoeverre zou dat elkaar kunnen ontregelen. Zo ja, hoe dan te bepalen welke goed werken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Geen probleem. Zo'n thermostaatkraan werkt op de temparatuur van de aanvoerende waterleidingen, en weet dus niet hoe dat water verwarmt is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ er is hoogstens een probleem als de druk te laag wordt, dat is hier geen probleem.
Meer iets voor als er met simpele pompjes gewerkt wordt. (in bijvoorbeeld caravans zonder "normaal" stromend water)