Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Er komt een luchtachtig geluid door leidingen of radiator. Hoe is dit te verhelpen?

Sinds enkele dagen hoor ik een de leidingen of de radiator geluid maken wat lijkt op 'lucht door leidingen'. Dat geluid maakt me echt gek. Ik heb dit nooit gehad. Ik heb enkele dagen geleden de ketel bijgevuld en radiatoren ontlucht maar geluid blijft nog steeds. Ik weet niet hoe ik dit moet verhelpen. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
15.4K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heb je de radiatoren wel eens ontlucht? Neem daarvoor de hoogst gemonteerde radiator.
Is de druk voldoende? Nergens lekkage?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Indien veel thermostatische kranen dichtgedraaid zijn, kan het zijn dat de circulatiepomp te veel druk geeft waardoor er lawaai in de cv-installatie ontstaat.
Vervuiling / kalkresten die meegevoerd worden in de radiatoren kunnen ook voor geluidsoverlast zorgen. Schakel een ook cv-technicus in om slakvorming weg te werken / te voorkomen.
Blijf je te kampen hebben met lawaaierige radiatoren en geluiden in de leidingen? Schakel dan een vakman in, er kan meer aan de hand zijn.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding