Hoe krijg ik een stuk afgebroken sleutel uit mijn fietsslot?

Gisteren is mijn sleutel in mijn fietsslot afgebroken. Ik heb een reserve sleutel, dus ik wil kijken of ik het stuk er uit kan halen. Hoe doe ik dit? Hij steekt maar een heel erg klein stukje uit
een millimeter ofzo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23.4K

Antwoorden (12)

Met een van deze gereedschappen moet dat lukken......!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een klein punttangetje moet dit wel te doen zijn hoor.
Mocht dat niet lukken kan je ook nog proberen om het afgebroken stuk met secondenlijm er weer aan te lijmen zodat je het stuk wat nog in het slot zit in ieder geval er uit kan trekken, wel uitkijken dat je niet je hele slot dichtlijmt ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een electronica / puntbek tang. Deze hebben aan het eine een minimaal klein puntje, geschikt om dunne draadjes mee vast te houden. Die zou oko grip moeten kunnen hebben op jouw sleutel. Anders kan je proberen of een oude (!) nagelknipper werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij niet naar buiten steekt kun je proberen om de sleutel met een kleine schroevendraaier wat naar buiten te wrikken (2 mm.) zodat je de sleutel kunt grijpen met een punttang.
Als je de sleutel niet naar buiten kan krijgen kan je alleen nog een of twee gaatjes pal naast de sleutel boren zodat je alsnog met de punttang grip op de sleutel kunt krijgen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de sleutel in het slot niet getordeerd is, is een millimeter voldoende om met een zijkniptang te pakken.
Anders wordt het waarschijnlijk zagen/doorslijpen en vervangen.
jc54
13 jaar geleden
Met een klein figuurzaagje lukt dat! Schuif het zaagblad (nouja, blaadje) met de tanden naar jezelf gericht naast de sleutel en trek hem voorzichtig met sleutel terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook wel eens gehad dat mijn fietssleutel gebroken is en één helft in mijn slot is blijven steken... hoe ik toen het fietssleuteltje uit het slot kreeg? Heel simpel: namelijk door met het slot tegen een muur aan te slaan, viel het sleuteltje eruit/kon je het sleuteltje er zo uithalen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet je wel eerst het slot van de fiets afhalen maar goed, dat lukt want hij staat niet op slot, als de sleutel erin zit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is wel op slot. Het sleuteltje brak af toen ik het slot open wilde maken
je zou het ook met een dun magneetje kunnen proberen
dat is mij namelijk al eens een keer gelukt

of anders als je het afgebroken (grote) stuk nog hebt kun je het slot gewoon nog gebruiken volgens mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een pincet proberen hem zo ver eruit te krijgen dat je hem met een minimaal tangetje kan pakken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als blijkbaar geen van deze tips werkt, hetgeen ik me haast niet kan voorstellen, kun je wellicht iemand met een electrisch lasapparaat een 'tikje' op de sleutel laten zetten, zit ie vast aan de lasdraad, moet hij er zeker uitgehaald kunnen worden.

Maar vermoedelijk heb je de sleutel er al uit inmiddels....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel eenvoudig. Je neemt het restant van het sleuteltje en doet er wat secondelijm op, druk hem tegen het restant in het slot, eventjes wachten en je trekt het afgebroken deel naar buiten. Al zeker 30 keer toegepast bij de fietsenmaker en in de fietsenstalling van het zwembad. NB Maar ietsje lijm aanbrengen, moet net nat zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar kun je die slotjes kopen? Tis zeer dringend. Groetjes en alvast bedankt. Ik ben van Belgie