Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een houten badkamer vloer die ik 10 cm wil verhogen en betegelen hoe doe ik dat ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat zit er onder dat hout?
Wil en kun je dat verwijderen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.klusidee.nl/Forum/about38955.html

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Op de houten vloer schroef je regels van 5 bij 7 cm. Daar haaks overheen leg je zwaluwstaartplaten. De platen zijn ongeveer 50 bij 200 cm en 2 cm hoog. Hierop komt een dun wapeningsmatje van 4 mm. zorg wel dat je voor het storten nog een aardedraadje bevestig aan de matten. Nu kan je dat vloertje storten met lichtbeton en zorg dat je ongeveer 1 cm boven de plaat uitkomt en netjes glad afwerk. Wanneer het beton is uitgehard kan je beginnen met tegelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
lewis platen is een optie, je zou ook een verhoogde vloer kunnen maken met (watervast verlijmde ) platen multiplex, desnoods 2 lagen voor stevigheid.
( lijmen + schroeven )
goede lijm gebruiken voor flexibele ondergrond, b.v. eurocoll, en naden tegen muur voor het tegelen afdichten met kimband.
dit is een strook glasvezelmat die je aanbrengt op vloer en wand, in een latex / rubber achtige pasta waar je het strookje glasvezel ik drukt.
hierdoor heb je een waterdichte - flexibele verbinding tussen wand en vloer.
ook te gebruiken in verticale hoeken bij b.v. douche hoek.

succes, nussie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding